Skönhet eller?

skönhets idealet är så galet idag. Tjejer ska se ut som barbiedockor, alltså ett midiemått på ca 14 cm. För att lyckas uppfylla de kraven måste man operera bort de nedersta revbenen. Känns det normalt? jag är antagligen en av alla andra tjejer som bara inser att det är så killar vill ha en då e det bara att gilla läget. För att inte säga vad tjejer snackar om varandra. "åh shit vilka lår" eller "jävlar hon hade inga bröst :s" det är oxå en grej är man sådär smal har man inga former alls. och det är inte heller bra för det ska väl va något å ta på? egentligen är det konsitgt att idealet ser ut som det gör. För som jag har uppfattat det så vill killar inte ha den där jätte smala modellen. men det är så vi ska se ut? känns lite förvirrande :p 
killar har oxå pressen på sig. Tjejer vil ha de där snygga vältränade, söta. Men samtidigt mned höga krav på personligheten. Det är där det skiljer sig mest bland ungdommar skulle jag säga. visst det är det som de säger (man faller för utsidan men blir förälskad i personligheten)
det är storskillnad men alla har sina krav, men jag tror på att det finns någon för alla.
tänk på att de som du har om dig behöver oxå uppmuntran för sitt utseendé oavsett vem det är. alla behöver höra det någon gång. Det finns något bra med alla!

TÄNK PÅ DETTA! 
Alexandra Linnéa

Kommentarer
Niklas

Du är perfekt som du är <3



2011-08-06 @ 01:39:24




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback